maandag 22 april 2013

Fruit smoothies!


Laatst poste ik een foto op instagram van een smoothie die mijn moeder had gemaakt voor me aangezien ik ziek was.
Nu maken wij hier thuis ook redelijk vaak smoothies, ik vind het vaak veel lekkerder als gewoon een banaan eten, plus het is ook nog eens veel meer fruit in 1!
Veel van jullie wilden een recept, dus dacht ik, laat ik er eens een artikel aan weiden over hoe ik mijn smoothies maak!


Vaak is het zo dat ik sneller een smoothie drink dan dat ik fruit eet, en dan vaak gewoon met de fruit soorten die we nog hebben.
Neem bijvoorbeeld banaan, zodra een banaan een beetje bruin begint te worden neem ik hem veel minder snel zo om op te eten. Een tik van mij, ik eet liever een banaan die net niet meer groen is.
Maar in een smoothie proef je dat toch niet, en krijg je wel de vitaminen binnen!

Bij mij gaat er bijna altijd wel banaan in, omdat we dat standaard hebben. Zie hier een paar fruit combo's die ik voor smoothies gebruik:

-banaan
-sinaasappel
-kiwi


-banaan
-aardbei

-banaan
-kiwi

-banaan
-druiven

Tumblr_mlgxujaips1qh3vlno1_500_large

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit zijn de smoothies die ik vaak maak.
Vaak gaat er ook nog een beetje sinaasappel sap door heen om het iets vloeibaarder te maken, of bijvoorbeeld iets van Optimel.
Natuurlijk kun je er nog veel meer bij voegen wat je zelf wilt, je moet zelf uitzoeken wat je lekker vind!
Zelf vind ik met aardbei en druiven erg lekker, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik dat heel lekkere vruchten vind.
Wat ook leuk is om te proberen is bijvoorbeeld met ananas of bramen!

Ik maak de smoothies gewoon in een maatbeker en ik mix het met de staaf mixer. Dit is super snel gedaan en heel makkelijk! Ook heerlijk voor de zomer om lekker mee in de tuin te zitten, super lekker, en ook nog eens veel gezonder dan bijvoorbeeld cola!



Drink jij wel eens een fruit smoothie?
Photobucket

You might also like